نخستین جلسه هم‌اندیشی مسئولان صنعت و معدن با رسانه‌های گروهی برگزار شد

۲۷ دی ۱۳۸۴ | ۰۱:۳۸ کد : ۷۵۶۰ رويدادهاى زمين و معدن
تعداد بازدید:۳۸
وزارت صنایع و معادن در اقدامی جدید به منظور آنچه "ایجاد رابطه سالم و معقول بین دولت و جامعه در پرتو مبادله دو...

وزارت صنایع و معادن در اقدامی جدید به منظور آنچه "ایجاد رابطه سالم و معقول بین دولت و جامعه در پرتو مبادله دو جانبه اطلاعات و تعامل عقلایی افکار" خواند، نشستی را با مسئولان خبری رسانه‌ها برگزار کرد. در این نشست که با هدف معرفی سیاستها، اهداف و مسایل صنعت و معدن کشور، تدبیر راهکارهای تاثیرگذاری مطلوب تر این اقدامات و... برگزار شد، معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزارت صنایع، مدیران این زیرمجموعه و جمعی از سردبیران، دبیران و خبرنگاران اقتصادی رسانه‌های کشور حضور داشتند. "محسن شاطرزاده" معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزارت صنایع و معادن در این نشست تصریح کرد: "اعتقاد به اطلاع رسانی در حیطه وظایف دارم، اما باید حدود این اطلاع رسانی را رعایت کرد تا این مجاری پابر جا باقی بماند. وی با بیان اینکه عصر، عصر اطلاع رسانی است و گریزی از آن نیست، گفت: وزارت صنایع و معادن بنای تعامل و اطلاع رسانی دارد و در این مسیر با عزم راسخ حرکت خواهد کرد. شاطرزاده در این جلسه هم اندیشی افزود: وزارت صنایع و معادن از جمله وزارتخانه‌های مهم اقتصادی است و نقش آن در مجموعه اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشد، لذا از صاحبان قلم انتظار داریم ما را در اجرای وظایف و اهدافمان یاری کنند. وی، سپس نگاه وزارتخانه در بخش صنعت و معدن را نگاه "جهش صادراتی" ذکر کرد و اظهار داشت: این جهش یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و نیاز به بسترسازی و فرهنگسازی دارد. به گونه‌ای که در این مسیر به عزم ملی برای این حرکت مهم در جهت جهش صادراتی نیازمند هستیم و این مهم با کمک و همیاری رسانه‌های کشور قابل دسترسی است. این مسئول اقتصادی کشور در ادامه نیاز وزارت صنایع و معادن را " همفکری و هم اندیشی، نظریه‌پردازی و تولید فکر و ایده در مباحث اقتصادی" ذکر کرد. شاطرزاده افزود: اکنون ایجاد راهگذر (کریدور) در ارتباطات ملی و بین المللی در زمینه صنعت و تجارت ضروری است و رسانه‌ها می‌توانند کانال ارتباطی بسیار مناسبی برای ما باشند. در ادامه این نشست، جمعی از نمایندگان رسانه‌های گروهی کشور "اطلاع رسانی" شفاف را شرط همکاری و ارتباط دو سویه بین رسانه‌ها و مسئولان اقتصادی کشور دانستند. این افراد فعالیتهای گسترده و متنوع رسانه‌های کشور در بخشهای مختلف اقتصادی را یادآور شدند و تصریح کردند: اگر ضعفی در این اطلاع رسانی وجود دارد به سبب در اختیار نگذاشتن اطلاعات شفاف و صحیح است و این اطلاعات باید از طریق مسئولان ذیربط بموقع در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. نمایندگان رسانه‌های کشور در پایان خواستار تعامل بیشتر مسئولان اقتصادی بخصوص صنعت و معدن کشور با اصحاب قلم شدند.

کلید واژه ها: سایر موارد


نظر شما :