توافق نامه خدمات آزمایشگاهی

توافقنامه خدمت " ارائه خدمات آزمایشگاهی "

  1. مقدمه

این خدمت دربرگیرنده فرآیند انجام مطالعات و خدمات آزمایشگاهی مرتبط با شناسایی کمی و کیفی عناصر و انجام روش­های گوناگون آنالیز آن است. 

  1. هدف
  • هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور کیفیت تحویل ارائه خدمات آزمایشگاهی برای تمامی مخاطبان عمومی، متخصصان، سرمایه­گذاران، دولت، شرکت­های خصوصی، تعاونی و غیره مورد توافق قرار گیرد.
  • این خدمت شامل زیر خدمتهای ذیل می باشد، که متناسب با درخواست دریافت کننده گان خدمت ارائه خواهد شد:
  1. ارائه خدمات آزمایشگاه‌های کانی‌شناسی
  2. ارائه خدمات آزمایشگاههای منیرالو گرافی
  3. ارائه خدمات آزمایشگاههای تجزیه شیمیایی
  4. ارائه گزارش و مقاطع میکروسکوپی دیرینه شناسی جانوری
  5. ارائه خدمات تجزیه فلزات گرانبها
  • این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، روش­های نظارت و مسئولیت­های سازمانی را در صورت لزوم مشخص می­کند.

 

  1. مسئولیت­

بر اساس  توافقنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بر اساس شناسه های تخصیص داده شده به خدمات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور  این توافقنامه سطح خدمت ارائه شده است. که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مسئولیت قانونی در قبال شهروند متقاضی خدمت دارد.  

  • سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دارای مجوز ایجاد و ارائه خدمات آزمایشگاهی برای متقاضیان  است که مستندات آن در صورت نیاز ارائه می گردد.

 

  1. تعهدات متقابل خدمت­گیرنده و دستگاه اجرایی

- تعهدات خدمت گیرنده

خدمت گیرنده در رد یا قبول برنامه زمانی کارهای خارج از محل خدمت گیرنده  از سوی شرکت اختیار کامل داشته و در صورت رد برنامه زمانی، شرکت حق هیچگونه اعتراضی را ندارد و لازم است برنامه‌های خود را به نحوی که نظر خدمت گیرنده  را تأمین کند، تهیه و ارائه نماید همچنین در صورتی که کاری خارج از محل خدمت گیرنده  انجام شده باشد ولی برنامه زمانی آن اعلام نشده باشد، مدت زمان صرف شده برای آن کار از سوی خدمت گیرنده  قابل قبول نیست.

خدمت گیرنده  حق  خواهد داشت در هر موقع به این قرارداد خاتمه دهد. چنانچه به دلایلی سوای آنچه که در همین ماده ذکر شده است، خدمت گیرنده  تصمیم بگیرد که به این قرارداد خاتمه دهد این تصمیم باید حداقل هفت (7)روز قبل از تاریخ مورد نظر برای خاتمه قرارداد به شرکت ابلاغ شود و شرکت محق به دریافت حق الزحمه خدمات انجام شده تا تاریخ خاتمه دادن به قرارداد پس از کسر مبالغی که از این بابت قبلا پرداخت شده است، خواهد بود.

 

 

 

  • تعهدات متقابل خدمت­گیرنده

 

  1. خدمت گیرنده  در رد یا قبول برنامه زمانی کارهای خارج از محل خدمت گیرنده  از سوی سازمان  اختیار کامل داشته و در صورت رد برنامه زمانی، شرکت حق هیچگونه اعتراضی را ندارد و لازم است برنامه‌های خود را به نحوی که نظر خدمت گیرنده  را تأمین کند، تهیه و ارائه نماید همچنین در صورتی که کاری خارج از محل خدمت گیرنده  انجام شده باشد ولی برنامه زمانی آن اعلام نشده باشد، مدت زمان صرف شده برای آن کار از سوی خدمت گیرنده  قابل قبول نیست.
  2. خدمت گیرنده  حق  خواهد داشت در هر موقع به این قرارداد خاتمه دهد. چنانچه به دلایلی سوای آنچه که در همین ماده ذکر شده است، خدمت گیرنده  تصمیم بگیرد که به این قرارداد خاتمه دهد این تصمیم باید حداقل هفت (7)روز قبل از تاریخ مورد نظر برای خاتمه قرارداد به شرکت ابلاغ شود و شرکت محق به دریافت حق الزحمه خدمات انجام شده تا تاریخ خاتمه دادن به قرارداد پس از کسر مبالغی که از این بابت قبلا پرداخت شده است، خواهد بود.
  3. خدمت گیرنده  متعهد می گردد حداکثر تا دو(2) روز پس از امضاء قرارداد نسبت به معرفی کارشناس خبره نرم افزار و مسئول پرتال خود به سازمان  اقدام نماید.

 

  • تعهدات سازمان 

 

  1. سازمان  متعهد می‌گردد در صورت بروز هر نوع مشکل در پروژه و اعلام کتبی از سوی خدمت گیرنده  (ثبت در سیستم نرم افزاری ، نمابر، تلفن یا پست الکترونیکی) در کوتاهترین زمان بر اساس تعاریف زیر اقدام به رفع اشکال نماید در غیر اینصورت خدمت گیرنده  می‌تواند  مطابق با ماده جبران خسارت این قرارداد، اقدام به جریمه شرکت نماید

 

  • در صورتیکه بر خدمت گیرنده  معلوم شود که شرکت عوامل فنی و علمی و تشکیلاتی لازم برای انجام وظایف موضوع این قرارداد را به موقع خود فراهم نساخته و یا دقت لازم و معمول در انجام وظایف و خدمات خود را اعمال نمی‌نماید و یا به تشخیص خدمت گیرنده  ، کارهای مربوطه به علت اهمال و یا تقصیر شرکت از یک چهارم مدت انجام خدمات قرارداد به تعویق بیافتد و یا منافع خدمت گیرنده  ملحوظ نگردد و رعایت بی‌طرفی و بینظری کامل نشود و یا این که شرکت به طور کلی مفاد تمام و یا قسمتی از این قرارداد را رعایت ننمایند؛ خدمت گیرنده  به شرکت اخطار خواهد کرد که نواقص و معایب کار خود را برطرف سازد و شرکت موظف است نواقص و معایب مذکور را ظرف مدتی که در هر صورت نباید هفت (7) روز تجاوز نماید، مرتفع سازد. در صورتی که در پایان مدت مذکور شرکت مطابق اخطار خدمت گیرنده  عمل نکرده باشد و یا اینکه به علت بعضی از اقدامات غیر حرفه ای مربوط به خود محکومیت جزایی پیدا کند، خدمت گیرنده  حق خواهد داشت بدون احتیاج به انجام تشریفات خاص و یا مراجعه به محاکم قضایی کشور این قرارداد را با اخطار کتبی فسخ نماید. در این صورت خدمت گیرنده  هیچ مبلغی را به شرکت پرداخت نخواهد نمود و شرکت حق مطالبه هیچگونه وجوه دیگری را نخواهد داشت.
  • متقاضی دریافت این مجوز مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه پورتال به این دستگاه ارائه نماید.
  • در صورتیکه پس از پرداخت هزینه­های این خدمت و تکمیل فرم­ها و تحویل آن­ها به این سازمان، متقاضی نتواند در موعد مقرر که 10  روز کاری می­باشد مجوز خود را دریافت نماید، سازمان به ازاء هر روز دیرکرد غیر موجه غرامتی معادل  ریال به متقاضی پرداخت نماید.
  • موارد مربوط به فرم "اطلاعات خدمت/زیرخدمت جهت ارائه روی پورتال سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور" ه صورت دقیق در رابطه با زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه مراجعه حضوری متقاضی، نحوه دسترسی و زمان­های دسترسی به خدمت و کلیه جزئیات خدمت بصورت متعهدانه از سوی دستگاه ذکر می­شود.

 

  1. هزینه­ها و پرداخت­ها

هزینه پروژه‌ها بسته به عواملی مانند وسعت منطقه، مدت زمان، داشتن یا نداشتن مسئولیت حفر گمانه، محدودیت‌ها و موارد درخواستی  خدمت گیرنده  و . . . بسیار متغیر است و نیاز به مشاوره دارد.

 

  1. دوره عملکرد
  • این توافقنامه سطح خدمت تا یکسال و تحت امضای ریاست سازمام اعتبار دارد.
  • این توافقنامه سطح خدمت حداکثر تا پایان تاریخ توافقنامه با موافقت دو جانبه هر دو سازمان به امضاء برسد، اعتبار دارد.
  • در صورت نیاز یکماه بعد از پایان این توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.

 

  1. خاتمه توافقنامه
  • در صورتیکه بر خدمت گیرنده  معلوم شود که شرکت عوامل فنی و علمی و تشکیلاتی لازم برای انجام وظایف موضوع این قرارداد را به موقع خود فراهم نساخته و یا دقت لازم و معمول در انجام وظایف و خدمات خود را اعمال نمی‌نماید و یا به تشخیص خدمت گیرنده ، کارهای مربوطه به علت اهمال و یا تقصیر شرکت از یک چهارم مدت انجام خدمات قرارداد به تعویق بیافتد و یا منافع خدمت گیرنده  ملحوظ نگردد و رعایت بی‌طرفی و بینظری کامل نشود و یا این که شرکت به طور کلی مفاد تمام و یا قسمتی از این قرارداد را رعایت ننمایند؛ خدمت گیرنده  به شرکت اخطار خواهد کرد که نواقص و معایب کار خود را برطرف سازد و شرکت موظف است نواقص و معایب مذکور را ظرف مدتی که در هر صورت نباید هفت (7) روز تجاوز نماید، مرتفع سازد. در صورتی که در پایان مدت مذکور شرکت مطابق اخطار خدمت گیرنده  عمل نکرده باشد و یا اینکه به علت بعضی از اقدامات غیر حرفه ای مربوط به خود محکومیت جزایی پیدا کند، خدمت گیرنده  حق خواهد داشت بدون احتیاج به انجام تشریفات خاص و یا مراجعه به محاکم قضایی کشور این قرارداد را با اخطار کتبی فسخ نماید. در این صورت خدمت گیرنده  هیچ مبلغی را به شرکت پرداخت نخواهد نمود و شرکت حق مطالبه هیچگونه وجوه دیگری را نخواهد داشت.
آخرین ویرایش۲۷ اسفند ۱۳۹۷
تعداد بازدید:۱۷۵