مدیریت حوزه ریاست

تعداد بازدید:۲۸۸۰

 وظایف دفتر حوزه ریاست، روابط عمومی و بین الملل

- طبقه بندی، کنترل و بازبینی و ارجاع نامه به عنوان رئیس سازمان اعم از وارده و صادره و انجام سایر امور دفتری.

- اعلام و ابلاغ دستورات رئیس سازمان به واحدهای تابعه و پیگیری امور ارجاعی تا حصول نتیجه

- تهیه و تنظیم برنامه­های روزانه، هفتگی، ماهانه و تنظیم وقت ملاقات­ها، دیدارها و جلسات سخنرانی رئیس سازمان و پیگیری جهت تحقق آن.

- برقراری ارتباط تلفنی با واحدهای مختلف و پاسخگویی به مراجعات و تماس­های مردمی در ارتباط با مسائل و مشکلات مربوط و ارائه راهنمایی­های لازم جهت مراجعه به بخش­های ذیربط.

- هماهنگی و تنظیم برنامه­های بازدید و حضور رئیس سازمان در مراسم، همایش­ها، گردهمایی­ها و تهیه مقدمات جلسات.

- هماهنگی و تنظیم برنامه­های مربوط به سفرهای داخلی و خارجی و تنظیم مقدمات و برنامه­های ضروری در سفرها و تنظیم گزارش­های مربوطه و ابلاغ مصوبات به واحدهای مختلف و پیگیری تا حصول نتایج و ارائه به رئیس سازمان.

- برقراری ارتباط و همکاری مستمر با رسانه­های گروهی اعم از خبرگزاری، مطبوعات، صدا و سیما، به منظور انعکاس و معرفی مؤثر فعالیت­ها و خدمات، توانمندی­های فنی و مهندسی و دستاوردهای سازمان در زمینة علوم زمین با هدف ارتقاء فرهنگ علوم زمین و تعیین جایگاه آن در سطح جامعه.

- انجام اقدامات لازم به منظور برگزاری و شرکت در همایش­ها، سمینارها، کنفرانس­های علمی و برپایی نمایشگاه­های فنی و تخصصی داخلی و خارجی برای معرفی فعالیت­های سازمان.

- تهیه هرگونه بولتن، نشریه راهنما مرتبط با وظایف سازمان و واحدهای تخصصی.

- تنظیم و اجرای برنامه­های بازدید از مجموعة موزه، واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی سازمان.

-  ایجاد ارتباط و همکاری با دانشگاه­ها، ارگان­ها، نهادها و مؤسسات داخلی و خارجی مرتبط با فعالیت­های زمین شناسی و اکتشافات مواد معدنی به منظور تبادل اطلاعات عمومی و تخصصی.

- بررسی مطالب مندرج در جراید در ارتباط با وظایف سازمان و تهیة پاسخ­های لازم با همکاری واحدهای ذیربط.

- مشارکت در تهیه و تنظیم نشریات و هرگونه کتب منتشره از سوی سازمان.

- اعلام برنامة کنفرانس­ها، سمینارهای علمی و آموزشی خارج از کشور و نیز اجلاسیه­های منطقه­ای و بین­المللی و هماهنگی برای شرکت کارشناسان مربوطه.

- اخذ گزارش و نتایج سفر کارشناسان و یا هیأت اعزامی به خارج از کشور و انعکاس آن به واحدهای مربوطه.

- تنظیم برنامة ملاقات با مقامات و کارشناسان خارجی در چارچوب طرح­ها، تفاهم نامه­ها و همکاری‌های فی مابین.

- همراهی میهمانان خارجی و انجام امور مترجمی.

- گردآوری، طبقه بندی کتب و نشریات موجود در کتابخانة سازمان به منظور پاسخگویی سریع به نیازهای پژوهشگران و متقاضیان.

- تهیه و تنظیم میکروفیلم و میکروفیش از مدارک و اسناد سازمان.

- انجام امور مربوط به کتابداری و امور کتابخانه و انجام هرگونه کمک و راهنمایی به مراجعین.

- مستندسازی و حفظ منابع و مدارک علمی سازمان.

- بررسی و تعیین صلاحیت عقیدتی ـ سیاسی و اخلاقی، انجام تحقیقات و ارزیابی داوطلبان ورود به سازمان و کلیة موارد مرتبط با گزینش با نظارت هیأت مرکزی گزینش وزارت صنایع و معادن.

- دریافت شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی و بررسی پیرامون صحت و سقم موارد شکایات و پیگیری موضوع تا اخذ نتیجه نهایی و پاسخگویی به شاکی.

- پاسخگویی حضوری و تلفنی به مراجعین و راهنمایی و رفع مشکل آنها در موارد مربوط.

- رسیدگی به شکایات مندرج در مطبوعات در زمینه­های مربوط پس از حصول اطمینان از صحت مفاد آن و پاسخگویی از طریق روابط عمومی دستگاه مربوطه.

- برقراری ارتباط مستمر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و اجرای خط مشی­ها و سیاست­ها و دستورالعمل­هایی که توسط سازمان مذکور تهیه و ابلاغ می­گردد.

- برقراری ارتباط با واحدهای پاسخگویی به شکایات سازمان­ها، مؤسسات و شرکت­های تابعه و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنان و دریافت و جمع بندی گزارش­های واصله همراه با تجزیه و تحلیل لازم جهت اطلاع بالاترین مقام دستگاه و نیز ارسال به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور.

- تنظیم و تکمیل گزارش عملیاتی دستگاه متبوع به صورت فصلی مطابق فرم­های ابلاغی و ارسال آن به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور.

- ارجاع پرونده به محاکم صالحه قضایی در مواردی که تخلف، عنوان جرم عمومی نیز داشته باشد.

- معرفی کارکنان دفتر به مراکز آموزشی جهت گذراندن دوره­های آموزشی مورد نیاز به صورت لزوم.

- فراهم نمودن مقدمات نصب صندوق در محل­های مناسب برای دستیابی به پیشنهادها و انتقادات ارباب رجوع جهت اطلاع بالاترین مقام دستگاه اجرایی.

 

 

آخرین ویرایش۰۱ آذر ۱۳۹۹